Monday, February 4, 2013

Menangguh-nangguhkan Kerja

Peace Be Upon You...

Rasanya pernah menulis sedikit tentang procrastination dulu, hari ini mahu tulis lagi :) Kenapa kita suka bertanggguh dan suka berbuat kerja diminit-minit akhir? Saya amati saya amatlah parah dalam membuat kerja minit akhir ni. Memang rasa taksedapduduk bila buat kerja lambat but there's something in me saying that I can still do it even it is last minute. Entah lah mungkin sebab terlebih keyakinan yang kerja itu masih mampu dilakukan walau dalam keadaan stress yang mencengkam. Lebih yakin juga kadang2 membawa binasa juga ye. Cos last week I had a blow of my own quite gun. Minggu lepas entah bagaimana perasaan yakin yang selama ini menebal dalam diri tak mampu dikeluarkan. Akhirnya saya gagal menghantar penulisan kepada pensyarah yang mengakibatkan keyakinan diri menurun tapi masih lagi sifat bertangguh-tangguh tak dapat dibaiki. Dan saat ini pkol 4 pagi saya bergelut unutk menulis karangan berbaur pedih mata sebab tak tidur. Sifat bertangguh ni tiada lah ubatnya selain rajin dan keinginan untuk merubah sendiri, makanya saya memang perlu berusaha dengan sekuat gigih untuk mengatasi permasalahan ini. Memang sangatlah mengerikan kalau anak2 saya nanti mewarisi sifat buruk emaknya ini. Alahaii T__T

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Plymouth, Devon, United Kingdom
Servant of Allah who try to better herself everyday.